Dr. Watson vertelt een onverkwikkelijk avontuur dat hij samen met meesterdetective Sherlock Holmes beleefde rond 1890.
The house of silk
Anthony Horowitz 1955-
London: Orion, 2011
294 p.
9781409133834 (trade paperback)

De auteur schreef aanvankelijk vooral succesvolle kinderboekenseries. Hij is ook verantwoordelijk voor scenario’s voor diverse tv-series. Dit boek is weer heel wat anders. Met de goedkeuring van de erven van Conan Doyle schreef hij een nieuw Sherlock Holmesavontuur dat de oorspronkelijke verhalen zeer dicht benadert, zo niet naar de kroon steekt. De oud geworden Dr. Watson rakelt ten tijde van de Eerste Wereldoorlog gebeurtenissen op die in 1890 plaatsvonden en die zo gruwelijk waren dat hij zijn verhaal pas na honderd jaar aan de openbaarheid wil prijsgeven. Dat is dus nu. Holmes en Watson raken verwikkeld in buitengemeen onverkwikkelijke zaken waarbij hooggeplaatste figuren betrokken zijn die hen met letterlijk alle middelen proberen te beletten uit te vinden hoe de zaken in elkaar steken. Horowitz heeft er een spannend verhaal van gemaakt dat vlot leest en dat zelden het idee geeft dat het geen origineel boek van Conan Doyle is. De acht jaar die Horowitz daarvoor nodig had zijn wel…Lees verder

Over Anthony Horowitz

Anthony Horowitz (Stanmore, 5 april 1955) is een Britse schrijver. Hij schrijft voornamelijk jeugdboeken, maar ook romans voor volwassenen en scenario's voor televisie (waaronder Midsomer Murders, Agatha Christie's Poirot, Crime Traveller, Crossbow, Foyle's War en Robin of Sherwood).

Horowitz werd geboren in een Joodse familie, afkomstig uit Estland. Zijn vader was zakenman. Op zijn achtste werd hij door zijn ouders naar een streng internaat in Harrow gestuurd. Hij had een hekel aan school, en was er dan ook heel ongelukkig. Later studeerde hij aan de Universiteit van York en werkte daarna acht jaar als tekstschrijver bij een reclamebureau. Toen zijn boeken eenmaal goed verkochten, stopte hij met werken als tekstschrijver. Tegenwoordig schrijft hij kinderboeken en verhalen voor televisieseries.

De Malteser erfenis werd verfilmd onder de titel Just Ask for Dia…Lees verder op Wikipedia